27 Şubat 2014 Perşembe

Koltuk Minderi Dikiyorum

2014 yılı benim için ağır işler yılı olacağa benziyor. Manto gibi altından kalkamayacağıma inandığım bir şeyi alnımın akıyla tamamlayınca gözümü daha yükseklere diktim ve koltuklarıma kılıf dikmeye karar verdim. Ama tam olarak döşemeymiş gibi duran bir kılıf dikeceğim. Hiçbir yerinden milim oynamayacak.
Fikir aslında yeni değil. Şimdi oturduğum eve taşınmadan önce genişçe bir oturma odamız vardı ve salona gerek duymadan orada oturabiliyorduk. Buna güvenerek kolçakları, yastıkları ve etrafı  krem rengi olan bir koltuk takımı almıştım. Şimdiki evimize taşındığımızda ise herkesin odalarını paylaştırdıktan sonra geriye fazladan küçücük bir oda kalıyordu. Koca salon dururken küçük bir odada yaşamak evdeki herkese mantıksız geldiğinden salona yerleştik. Benim krem renkli koltuklar çikolata yedikten sonra uyuyan oğlumun, salonda pastel boyayla resim yapan kızımın katkılarıyla renk değiştirmeye başladı.
Koltuklarımın orjinal hali. Açık renkli iki büyük yastığı da var.
Önce google'dan diktirmek istediğim kılıfların resmini çıkarıp terzi, yorgancı, döşemeci nerede eli iğne tutan yer bulursam girip sordum. Ben öyle detaylı anlatıyorum ki, adamlar belki de korkudan olumsuz yanıt veriyorlar. O zamanlar dikiş makinem yok. Dikiş dikme fikri hiç yok. Ben elim böğrümde lastikli bürümcük kılıflara kesinlikle hayır diyerek aldım polarlarımı örttüm koltuklara. Ama günde elli defa düzelterek ev halkını da sinir ediyorum.

sevimsiz ve her daim kayan polar örtülerim

Sonra dikişle tanıştım. Arada sırada kılıf dikme sevdam depreşti, bir indirdiğim resimlere baktım bir kendi diktiklerime baktım, "Yok artık. İki mendil diktin diye kendini terzi mi sandın" diye kendimi azarladım. Ama aklımdan hiç çıkmadı. Sonra eşimin de gaz vermesiyle gittim tam 25 metre tay tüyü adında döşemelik kumaş aldım. Kolay değil dikeceğim 2 tane ikili kanape, bir tane üçlü kanape, iki koltuk ve bir puf var. Bir de hepsinin yastıkları var.
Yastıklar için de duck kumaşı aldım. Ama kızım gazete yazılı çiçekli kumaşı, ben ise modası geçmeyecek çiçekli kumaşı beğenince aklıma yastıkları iki taraflı yapmak geldi.
Yaklaşık iki ay kumaşlar ortalık yerde durdu. Ben bu arada yarım işlerimi bitirdim. Yetmedi manto diktim. Arada fitildi, fermuardı, iplikti eksik malzemelerimi tamamladım. Çok meşgulüm ama aslında cesaretimi toplamaya çalışıyorum. O büyük kumaş topunu gördükçe karnıma ağrılar giriyor. Her diktiğim şeye "olmadı mı atarım kaç para verdim ki " diye başlarım. Bunda öyle bir lüksüm yok. İllaki olacak. Yoksa o kadar kumaşı ne yapacağım?
Neyse önce yastıklardan başlayayım da biraz ısınayım dedim. Tay tüyü kumaşımı makineye sığmadığı için yıkayamadım. Çekme tehlikesine karşın fitil yapmakta kullanmak için 4cm eninde kestiğim kumaş şeritlerimin enini ve boyunu dikkatlice ölçerek duck kumaşlarımla birlikte yıkadım. Kuruduğunda yeniden ölçtüm ve baktım ki çekme yok, işe koyuldum.



Fitil hazırlaması çok oyaladığı için önce bolca fitil hazırladım.
Kumaşın eninden kestiğim 4 cm enindeki kumaşları birleştirdim. Dikiş yerlerini ütü ile açtım. Kenarları atmasın diye hepsinin kenarlarını zig zag dikişle diktim. Sonra da arasına ambalaj satan dükkandan aldığım fitilleri koyarak fermuar ayağıyla diktim.




Sonra kumaşlarımı yaydım. Yastıklardan birinin kılıfını çıkarıp kalıp olarak kullandım. Kumaşları üst üste koyarak kestim. Yastığın kesimi (herhalde puf puf durması için) ortalarda bombeli olacak şekilde kesilmiş dikdörtgen şeklinde. Modelini bozmamak için sekiz kat kumaşı üst üste koyarak iğneledim. En üsttekine kalemle çizdim.

Diğerlerine tek tek çizmemek için en üsttekinden en alttakine gelecek şekilde yapabileceğim en bol teğeli attım. Resimde görülen sekiz kat kumaşta alınan bol teğel.


Sonra da kumaş katlarını eşit bir şekilde açarak aradaki iplikleri kestim. İplikler dökülür diye her katta iplik aralarını kalemle kabaca işaretledim.
Sonra her kumaşı altta birleşecek şekilde ayarlayarak aralarına metre ile satılan fermuarlardan diktim.



Fermuar dikme işi bitince sıra yastıkları birleştirmeye geldi. Hazırladığım fitilleri araya koyarak iğneledim. Burada teğel alınsa daha iyi olur ama sayı çok olunca zor geldi. Fitili kaydırmamaya dikkat ederek yastıkların kenarlarını diktim.

Fitillerin yakından görüntüsü. Oldukça düzgün oldu.



Vee ilk aşama başarıyla tamamlandı. İşte iki taraflı minderlerim. İtiraf etmeliyim ki kızımın seçtiği kumaş (sağda olanı) daha güzel durdu.
Alttaki gri kumaş esas dikeceğim kılıf. Resim çekerken öylesine serdim.


Bu da koltukların minik yastıkları. Hepsi fitilli ve fermuarlı. Ve de iki yönlü.


Şimdi harıl harıl koltukların esas kılıflarını dikiyor ve resimliyorum. Bitince hepsini sunacağım.



20 yorum:

  1. koltuk üzerine örtü örtmeyi bende hiç sevmiyorum. kayıp duruyo. şimdiden çok iyi görünüyor yaptıklarınız eminim güzel olacaktır. kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım kayma sorununu çözdüm. Bitmesine de az kaldı. Teşekkürler.

      Sil
  2. Ben merakla bekliyorum. Nasıl olacaklar acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kısmı bitti. resimlerini düzenler düzenlemez hemen yayınlayacağım.

      Sil
  3. Merhabalar,
    Boğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Emeklerinize sağlık :)))
    Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim: http://fatoscatadlar.blogspot.com.tr/
    Güzel paylaşımlarda tekrar görüşmeyi diliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yorumlarınız için teşekkürler. Ben de hemen bloğunuza bakıyorum. Görüşmek üzere

      Sil
  4. Doğrusu çok zor bir işi başarıyla tamamlamışsınız. Harika olmuş. Elinize sağlık. Bu çok zor bir çalışma ve herkes yapamaz bence. Güzel günlerde oturulsun üzerlerinde Kırlentler de çok uyumlu olmuş:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dikişi çok zor değil aslında ama dikilecek parça çok olunca işin sonlarına doğru bayağı bunalttı.

      Sil
  5. Çok teşekkürler. Zorluğu daha çok zaman alması konusunda. Yoksa giysi dikmekten daha kolay bile denilebilir. Bir de akşamları ancak 22:30'dan sonra işe başlayınca uzun sürdü.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Merhaba blogunuzu yeni gordum ve cok begendim harika kirlentler ama koltuk ortuleriniz i goremedim ve bende tay tuyu ortu dusunuyorum ama sarkim durmasini sevmiyorum sizinde elinize saglik eminim cok guzel olmuslardir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koltuk örtülerimi bir yayın sonra http://renklidesign.blogspot.com.tr/2014/03/mutlu-sona-dogru.html yazımda yazmıştım. Tay tüyü çok kullanışlı. Bir yıla yaklaştı, kayma, leke tutma ya da tüylerinin dökülmesi gibi şeylere rastlamadım.Hatta ev değiştirdiğimden daha önce dikmediğim koltuklarıma da dikmem gerekiyor şimdi. Size de kolay gelsin.

      Sil
  9. selam, blogunuzla yeni tanistim, ne kadar beceriklisiniz ellerinize saglik, ozellikle kirmizi çiçekli kumasa bayildim, iyi gunlerde kullanin. insallah dikis için darisi benim de basima diyorum. Takipteyim,bana da beklerim!
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bloğuma hoşgeldiniz. Güzel yorumlarınız için teşekkürler. Dikişe hiç durmadan başlayın derim. Çünkü benim hayatımı değiştirdi. İnsan başlamadan neleri yapabileceğini bilemiyor. Sevgiler.

      Sil
  10. çok güzel bir kumaş seçmiş kızınız . bende aynısını nereden alabilirim

    YanıtlaSil
  11. Kolay gelsin. 45×45 cm 200 adet civari mindere ihtiyacim var. Dikebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teklifiniz benim için sürpriz oldu. Şimdiye kadar hiç sipariş almayı düşünmemeiştim. Ne zamana yetişmesi gerektiğini ve tam olarak nasıl bir şey istediğinizi yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
    2. Yeni isyerimiz icin hazirliklar tamamlaniyor. Olabilecek en kisa surede gerekiyor.tahta masalar yaptirdik ve sedirler caktirdik. Sedirlere minder tarzi olabilir. 45x45 kirlent seklinde olabilir. Fiyat ta onrmli bizim icin.malum masraf cokkk:)

      Sil