8 Şubat 2016 Pazartesi

Pencereli Kazak Yaptım

Merhaba,
 Evde  kumaşlarımın olduğu yerin yanında bir de kısa işler yığını vardır. Atmaya kıyamadıklarım, ufacık birkaç dokunuşla bayıla bayıla giyeceğim eski giysiler yığını. Yorucu ya da uzun süren işlerden sonra bir kaç gün ara vereceksem ya da oturduğum yerden bir şeyler yapmak istiyorsam bu yığından bir kaç parça eksiltirim.
Geçen cuma akşamı canım sıkılıyor ama yorgunluktan pek dikiş makineme oturmak istemiyorken elime bir kazak geçti. Sanırım bir 10 yıl önceden kalma, çok kaliteli ve ünlü bir markanın ürünü, ama bir kez bile giyilmeyen hediye bir kazak. Fırfırların her yerden göründüğü ilk yıllardan kalma. Paketi ilk açtığımda trikonun dokusuna ne kadar hayran kaldıysam fırfırlarından da nefret ettiğim kazağım.
Üzerinize giydiğinizde fırfırlar göğsünüzden çıkıyor gibi oluyorlar. O yüzden öncesi fotoğrafı için bile giymeye yüreğim elvermedi.


Niyetim sadece fırfırları sökmekti. Zaten kumaş simli olunca çok harekete gerek yok diye düşündüm. Fırfırları tek tek söktüm. Ama bu oldukça zor oldu. Aynı renk iplikle ve çok sıkı br dikişle dikilmişti. Neyse alttaki fırfırları sökebildim ama en üstteki fırfır yakanın iki dikişinin arasına dikilmiş. Onu sökerken yaka tamamen açıldı. İşte böyle...



Yakayı incelediğimde makineyle ve ilmikleri birbirine geçirerek ve araya alt kısmını da katarak tuhaf ve benim asla yapamayacağım şekilde dikildiğini gördüm. O anda kendime de bayağı bir söylendim. Öyle ya her şeyi bozmanın ne alemi var ? Giymiyorsan ver birine de sevaba gir hiç olmazsa. Şimdi ne yapsam da bunu toplayamam diye. Ve yattım uyudum.
Ertesi akşam başka bir işe başlayayım derken gözüm kazaktan çıkardığım dantellere takıldı. Zaten bozdum, biraz daha uğraşayım diye düşündüm. 
Önce ilmekleri kaçmasın diye tüm söktüğüm yerleri zigzag dikişle diktim. Sonra biye diker gibi danteli üst yakaya diktim.
Sonra da kayma olmasın diye altta kalan yaka açıklığını yakaya teğelledim.


Danteli düz çevirip kazağın üzerine teğelledim. Dikiş makinesi ile dantelin alt dikişlerine denk getirmeye çalışarak zigzag dikişin en küçük boyutuyla diktim.


Son olarak arkada kalan kazağın yakasını dikkatlice kestim. Kesme payını kestiğim yere zigzag dikiş yapabilecek kadar bıraktım. Yaka ile dantelin brleşme yerinde hafif potluk oluşunca danteli yakanın 1-2 mm altına sıkıştırıp yaka lastiği üzerinden yeniden dikerek bastırdım.
Vee kazağımın pencereli hali. Gecenin birinde resmini çektiğim için yüzümü sansürledim görüntü kirliliği olmasın diye.


 Bu da öncesi ve sonrası resmi


Ben  beğendim. Herkese iyi haftalar...

11 yorum:

  1. çok güzel olmuş özlem,bayağı şık bir kazak olmuş,orjinal gibi,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Cifte mutlulugunuz daim olsun. Chic bir donusum olmus.

    YanıtlaSil
  3. Önce hayal kırıklığı yaşamışın ama sonuç süperr ilk halinden daha şık olmuş Özlem'ciğim helalsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. O yakayı eski haline getiremeyeceğimi anlayınca kafam zehir gibi çalışmaya başladı. Gerçekten de ilkinden çok daha sade ve şık oldu.

      Sil
  4. :)) Kendimi görmüş gibi oldum. Ama ben kazaklardan hırka yapmayı daha çok seviyorum. Ev, iş sıcak olunca kazaklar giyilmiyor, dolap bekçiliği yapıyordu. Bir de yün olunca güvelenmemeleri için itina etmek gerekiyordu. Ben de önlerinden kesip biye geçirip hırka yaptım çoğunu. Şimdi ince bluzlarımın üzerinde çok severek kullanıyorum.
    Atmayan, değerlendiren insanları çok takdir ediyorum, sevgilerimle

    YanıtlaSil