28 Aralık 2015 Pazartesi

Erkek Ekose Gömleğini Daraltma

Herkese Merhaba,
Aralarım genelde uzun olur ama hiç bu kadar uzatmamıştım. Aslında arı gibi çalışıyorum. Diktiklerim git gide artıyor paylaşmak istediğim başka konular var ama gel gelelim yayın girme konusunda tembelliklerim var. Yaptıklarımın çoğunu da iş bittikten sonra resimlemek aklıma geliyor. Ya da aniden işe öyle bir dalıyorum ki, bir bakmışım ki bitmiş.
Bu sefer eşimin yıllar önceden kalmış gömleğini kendime dönüştürdüm. O zamanlar, yani 1990 sonu 2000 başlarında yine bu ekose gömlekler çok modaydı. Adına da oduncu gömleği denirdi. O zamanlar sanki erkek modasıydı. Çünkü benim o yıllara ait öyle bir gömleğim yok. Neyse, o moda geçti, eşimin gövdesi biraz genişledi derken bu gömlekler valizlerin dibinde kaldı. O zamanlar dikiş makinesini bırakın, düğme dikmek bile eziyet gibi geliyordu. Ama kimseye de verememişim. Yıllarca demlendi anlayacağınız.
Bu yıl baktım ki bu gömlekler yine moda, aldım gömlekleri, birini kendime birini oğluma göre daralttım. Aşamalarını da anlatayım. Her aşamasını çekeceğim diye işe başladım ama göreceğiniz gibi işin ortasında kendimi kaptırıp gittim, araları yine kaçırdım. Affola...
Ama çok kolay olduğu için siz anlarsınız nasılsa.
İşte gömleğin ilk hali :

  Yandan bakıldığında kalça tarafında pek bir bolluk yok ama bel arkası bayağı bol. Bu yüzden önce arka tarafa iki tane pens diktim. Bunların enini boyunu evdeki gömleklerden ölçerek tespit ettim ve önce pensleri diktim.
İkinci aşamada kollarını tam da dikişlerinden kestim çıkardım.


Kolu uzun olduğu için manşetleri ve kol yırtmacını da söktüm. İkiye katlayarak penslerini örnek aldığım gömleğimi üzerine koydum ve gövdedeki fazlalığı dikiş payı da vererek kestim.


Diktikten sonra üzerime giyip kontrolümü yaptım. Bu sırada omuzların nerede olacağını da işaretledim. Gömleği çıkararak işaretlediğim omuz çizgisinden daralttığım yere kadar orijinal kol oyuntusuna paralel olacak şekilde yeni kol oyuntumu kestim. Önceden çıkardığım kolu hiç bozmadan diktim.

Kol oyuntusu daraldığı için koltuk altında fazla kalan kol parçasını kol ağzına kadar diktim.
Kol boyunu ayarlayarak kol yırtmacını ve manşetini aynı şekilde diktim.
Son olarak boyunu biraz kısalttım. İşte son hali...

Toplamda bir gecede bitti. Çarşıya pazara her yere de giyildi.
Bu gömlekte kol dikerken farkettim ki, onlarda bizimki gibi büzme falan yok. Tak diye oturdu kol.
Bilenlere soruyorum, erkek gömleklerinde kol takması bu kadar kolay mı, yoksa bana mı öyle denk geldi. Ya da bizim patronlarda niye böyle bir işkence konusu var? N'olur bir söyleyiverin.

Yeni yıla da az kaldı. Herkese mutlu yıllar dilerim. Dileklerinizin tümü gerçek olsun...

9 yorum:

  1. Ooo,Özlem,sen asıl zor olanı yapmışsın.Düzeltme yapacağıma yenisini dikerim daha iyi,çünkü söküp düzeltmek bayağı sıkıntılı iş.Valla helel olsun,sırtında paralansın :))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Büyük şeyleri daraltmak dikmekle aynı hemen hemen. Bir de benim ruhumda eskicilik var herhalde. Evde bir dolu yeni kumaş varken çantaların diplerindekileri yenileyip dikmek çok daha fazla zevk veriyor. Ben sanırım dikmekten çok dikerken yaptığım beyin jimnastiğini seviyorum. Kestiğim parçaları değerlendirirken bilim adamı gibi kafa yoruyorum. Aynı kalıptan değiştirmezsem yeni bir şey dikemiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Mutlu yıllar...gömleğiniz çokk yakışmış elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok başarılı nasıl sabırla uğraşmışın ... benimde niyetim var ama cesaretim yok:)ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabırlıyım ama bununla pek uğraşmadım. Önüne yakasına dokunmayacağım. Biraz tembel işi yaptım.

      Sil
  5. Çok güzel olmuş. Gömlek bir dizi ameliyattan geçmiş. Güle güle giy.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş. Gömlek bir dizi ameliyattan geçmiş. Güle güle giy.

    YanıtlaSil