23 Şubat 2015 Pazartesi

Parça Parça Kumaşlarla Dikilen Eteğim

Herkese Merhaba!
Biliyorum arayı çok uzattım ama hiç durmadım. Kış günleri kısa olunca işten eve gelme, yemek, çocuklarla ilgilenme, mutfağı toplama derken gecenin 23’ü de olsa mutlaka dikiş makinemin başına oturuyorum ama o saatte resim çektirecek kimse kalmıyor etrafta. Tüm resimlerimi kızım çekiyor. Onu derslerinden kaldırmak, ikna etmek derken postlarımın arası açılıyor. Bu sefer son yaptıklarımın toplu çekimlerini yaptım. Sırasıyla yayınlayacağım.

Önce sevgili Nilgün Hanım’ın düzenlediği etek dikme etkinliği için diktiğim eteği görelim. Dikişi biteli bir ay oldu neredeyse. Kumaşı burada diktiğim pantolonumdan arta kalan kumaştan. Tamamı şu kadar bir şey…

 
Pantolonum bitince niyetim kalan parçalardan eşime bir kaşkol yapmaktı. Zaten ancak o kadarına yetecek kadar bir kumaş. Sonra baktım ki eşim kaşkol kullanmıyor. Ben yaptım diye kullansa bir iki kullanımdan sonra bir köşeye atacak. Ben ona her baktığımda bozulacağım. Ama bir kaşkol kaç defa kullanılabilir ki kış boyunca? Yani benim emek boşa gidecek. Kumaş da öyle hoşuma gitti ki baktım, baktım eteğe dönüştürmeye karar verdim.
Önce bir düz etek kalıbı çıkardım Burda’lardan. Kumaşın üzerine sıra sıra tren dizer gibi sıraladım. Ön tarafı tam oturdu, arka parçaya kumaş yok. Ben de aldım makası elime, etek boyuma üç cm ekleyip dört parçaya ayırdım elimdeki kumaşı. İki parçayı mümkün olacak en az dikiş payı ile kareleri denk getirerek birleştirdim. Burası ön oldu. Elimdeki ön etek kalıbını kumaşın tamamını kullanacak şekilde genişleterek biçtim. Arkası için de elimdeki kumaşı ucu ucuna kullandım. Sonuçta önde ve arkada dikişli olarak dört parçalı etek yaptım. Ön kısmı olması gerekenden iki-üç parmak geniş, arka kısmı üç-dört parmak dar oldu ama bir şekilde birbirlerinin kusurlarını örttüler. İlk defa Burda'nın patronlarının her zaman geniş çıkmasına sevindim. Ön kısımda kareleri tam denk getirerek diktim. Ama arka tarafı kumaşın eninden kestiğim için yan dikişlerde kareleri denk getiremedim. yani hafif didörtgenmiş şekiller. Yırtmacı  ise sadece arka dikişi erken bitirerek oluşturdum. Arkadan çekmeyi unutmuşum. İçine astar da çalıştım. Bant yaptığım eteklerim pek rahat olmadığı için bu sefer Bel bandı yapmadım.

Ve işte elimdeki kumaşın her miliminden faydalanarak diktiğim eteğim.

 Ben bunu yaptım ya artık elimde kalan kumaşlardan, aralarına bant geçilerek uzanan modeller 
aklımdan akıp gidiyor. Yani diktiğim her model aklımı rahatlatacağına, kafamda bir sürü yeni model oluşturarak beni daha çok meşgul ediyor. Daha dikilecek ne çok şey var kafamda.




Hepinize iyi haftalar.

15 yorum:

  1. Çok güzel olmuş değerlenmiş işte kumaş ellerine sağlık...:))

    YanıtlaSil
  2. Bütün olumsuzluklara rağmen çok güzel nitirmişsiniz. Elinize sağlık güle güle kullanın çok sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Olmayacak gibi duran şeylerle uğraşarak bir sonuç almak daha mutlu ediyor beni. Kendimi bir becerikli görüyorum ki sormayın.

      Sil
  3. Önemli olan da az kumaştan bir şey çıkarabilmek. Ellerinize sağlık. Güle güle giyin.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, bir etkinlik daha başarı ile tamamlanmış :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık Özlem Hanım! Aklınızdaki projeler hiç bitmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Projeler hiç bitmiyor, kafamda çoğaldıkça çoğalıyor.

      Sil
  6. Kocamaaan bir AFERİN ! Bol kumaştan dikmesini herkes bilir. Önemli olan böyle kısıtlı kumaştan iyi bir şey çıkarabilmek. Sonuç da gayet güzel olmuş. Üstelik kumaşın kareliyken bunu başarmışsın. Düz olsaydı çok daha kolay olurdu. Ellerine sağlık, güle güle giy.
    Ben de kumaşlarımı son kırpıntısına kadar kullanırım. Diktiğim elbiseden artan kırpıntılarla fular, saçıma lastikli toka gibi şeyler dikerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama? Ben zaten iyi bir şey çıkarınca hemen havaya giriyorum, bir de böyle güzel yorumlar gelince değmeyin keyfime... Teşekkürler...

      Sil
  7. Sizin bu eteğinizi de etek etkinliğime ekledim bakabilirsiniz. Daha önceden de cevap yazmıştım ama herhalde görmediniz. sevgiler...

    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/2015/03/etek-etkinligimizin-sergisine.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bir haftadır şehir dışındaydım, o yüzden takip edemedim. Etkinliğiniz çok güzel oldu. Sevgilerimle...

      Sil
  8. cokk güzel emeğinize sağlık :-)))

    YanıtlaSil