3 Kasım 2016 Perşembe

Düşük Belli Pantolonlar Nasıl Yüksek Belli Yapılır?

Merhabalar,
Nereden çıktı bu düşük belli pantolonlar bilmiyorum ama bu modanın çok yoğun olduğu dönemlerde ben pantolon dikmeyi öğrendim. O yüzden kendisine minnettarım. Kumaşları dikiyorum ama hep de dik dik nereye kadar? Ben de bir mağazaya gidip, modelini beğenip en emeksizinden bir pantolon alamayacak mıyım yani? tabii ki aldım ama giymekten de hiç hoşlanmadım. Yok belim üşüdü, yok açıldı, her giydiğimde rahatsız oldum. Bir de şu kanvas ya da kot pantolonlar var tabii. Şu yanları çift dikişli olanlardan.

Sonra düşündüm, düşündüm ve müthiş kolay bir yol buldum. Hepsinin beline yeni bir kemer daha yaptım gönlümce. Yazın aldığım biri bordo, biri lacivert iki pantolonumda ise çok daha kolay oldu bu iş. Çünkü boyları çok uzundu. Ben de boydan kesip bele diktim.

Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi paçalarını kesip dikişlerini söktüm. Sonra ütüleyip iki parçayı birbirine diktim.

Sonra parçayı ikiye katlayıp beline aynı pantolon dikerken olduğu gibi diktim. Bu pantolonun kumaşı bayağı esnek olduğu için biraz çekiştirerek diktim, beli lastikli gibi oldu. Yeni kemerin iliğini de açıp düğmesini diktikten sonra bitti gitti.

Yeni kemerim esnek değilse beline lastik geçirdim. Kaymasın diye lastiğin üzerinden de diktim. Resimlerdeki krem ve haki yeşil olan pantolonları bu şekilde yaptım.

Kırmızının altındaki pantolonun kemeri ise yeni ama tükenmez kalemle yıkandığı için lekelenen bir atletten yapılma. Onun içinde de lastik var.

Bu şekilde on taneye yakın pantolonu çok daha rahat kullanılır oldum.
Tabii bu yöntem kıyafetlerini benim gibi üzerine çıkaranlar için.
Kemerin görünmesini isteyenler için de orijinal pantolonun kemerini söküp ütüleyebilir ve sonra içte kalan kısmını başka bir kumaşla tamamlayarak yeniden dikebilirsiniz. Deri kemer içinde hiç farkedilmez. Düğmeleri  için de evde bulunan stoğumdan düğmeleri kullandım. Demir jean düğmesi değilse genellikle ikisini birden değiştiriyorum.
İşte bir evde dikiş makinesi bulunmasının en güzel yanı. Mutlaka her şeye bir çare bulunuyor.

8 yorum:

  1. Harika fikir. Kaç pantolonu birilerine verdim sırf düşük belli diye.

    YanıtlaSil
  2. Özlem harikasın bayıldım eline emeğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir çözüm çok hoşuma gitti,
    sayfanızı yani takibe aldım bende beklerim...

    www.blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Ben çok fazla anlayamadım

    YanıtlaSil
  5. Yüksek belli pantolonu nasıl düşük bele cevirirsiniz

    YanıtlaSil