14 Temmuz 2015 Salı

Maksi Eteğim

Herkese Merhabalar
Sevgili Funda Çağlayan sayesinde çabucak dikip bitirdiğim maksi eteğim, bluzum ve birleşince oluşan elbisemle karşınızdayım bugün.
Kumaşını geçen yıl Bandırma Pazarı'ndan almıştım. Hayatımın hiçbir döneminde kamuflaj ya da askeri kumaşlara bakmışlığım bile olmadı ki üzerimde görmeyi düşüneyim. Tezgahta kumaşı görünce bayıldım. Tam kamuflaj da denemez belki. Minik minik karelerden oluşmuş bir desen. Hani bir resmi büyüttüğümüzde kalitesi bozulur da kareli bir görünüm alır ya öyle işte. Kumaş hoşuma gitti ama daha önce hiç böyle bir zevkim olmadığı için üç defa döndüm durdum pazarda. Sonunda ucuzluğu da cezbetti aldım gitti. sanırım 2,5 TL verdim. Kumaşı gördüğüm an kafamda tek bir model oluştu. Yandan yırtmaçlı ve dar maksi etek. Etkinlik de bahane oldu, diktim gitti.

Etekte model falan yok. Kalça ölçümü aldım. 4 cm ve dikiş payı olarak da 1 cm kadar ekledim. Dikdörtgen şeklinde kestim. Sadece tek tarafında dikiş var. Dikiş olan kısımdan yırtmaç bıraktım. Beline de lastik geçirdim. Hepsi bu kadar.






Sonra baktım ki kumaştan bayağı arttı, elime almışken bir de bluz diktim. O da kalıpsız. Askılı bir bluzumu kalıp olarak kullandım. Hemen hemen tüm kumaşı bitirdim. Yakasına ve kollarına kendi kumaşından hazırladığım biyeyi geçirdim. Biraz daha bol ve uzun olsa iyiydi ama bu kadar çıktı kumaştan.

Astar çalışmadım. Onun yerine siyah pamuklu bir kumaştan ayrı bir etek diktim ki,  başka eteklerimle de kullanabileyim.

İster eteği ayrı, bluzu ayrı kullanabilirim, istersem beline bir kemer takıp elbise olarak giyebilirim. Paşa gönlüm nasıl isterse artık.



Çok içime sinen ve kolayca biten bir çalışma oldu. Bir de toplu gösterim alalım.


Aslında daha diktiklerim vardı ama ufak tefek eksikleri olunca yayınlayamam herhalde. Bayram ve sonrasında kullanacağım izinle birlikte bir süre yokum buralarda. Hepinize sevdiklerinizle çok mutlu bayramlar diliyorum.

21 yorum:

  1. nasılda güzel olmuş üzerinizede çok yakışmış ayrıca çok fitsiniz maşallah size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Fit olduğum pek söylenemez ama dikkat etmeye çalışıyorum.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Elinize sağlık çok şık olmuş özellikle elbise görünümüne bayıldım. Güzel günlerde giyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kumaş şifon olunca içinde potluk yapmadı. O yüzden etek bluz takımı elbise gibi görünüyor.

      Sil
  3. Kumaşı çok beğendim,kamuflaj kumaşı pek severim nedense...Elbise hali daha da hoşuma gitti,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bu kumaşı buluncaya kadar kamuflaj giyeceğim hiç aklıma gelmezdi. Deseni yanında öyle yumuşak bir kumaş ki anında vuruldum. Şifon ama öyle pek kayan bir kumaş değildi. Çok kolay diktim.

      Sil
  4. Çok şık olmuş ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık arkadaşım, güle güle giy. Bu kamuflaj bana sonbaharda ceket dikmem gerektiğini hissettirdi nedense. Üstelik şurada sonbahara ne kaldı? Çok kullanışlı bir etek ve bluz çıkarmışsın ortaya. Her kullanımı da hoş olmuş. Tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler ama n'olur sonbahar deme bana. Bugün yola çıkıp tatile gideceğiz ama buralarda hava hala mart ayı gibi. Şu anda denizi düşündükçe sevineceğime üşüyorum. Daha yazı görmedik ki sonbahara geçelim.

    YanıtlaSil
  7. Çok şık olmuş. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Süper olmuş, sanırım sizinki gibi bir model dikeceğim, çok özendim :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikin dikin. Hem şık, hem rahat, hem de dikişi kolay. yarım saatte bitti. Tam yaz işi.

      Sil
  9. Bu etekler gecen sene pek revactaydi, ama bizim sayemizde bu senede birinciligi koruyacak:)) Ellerinize saglik, valla arkadaslara katiliyorum elbise seklinde kemerli halini cok begendim bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bu model daha uzun yıllar revaçta kalır bence.

      Sil
  10. Funda hanım sayesinde diktik.sizin ki de çok güzel olmuş. Iyı günlerde giyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Etkinlik olmasa sürünürdü elimde.

      Sil
  11. Kumaş çok güzel,dikiş bilen birinin satın alması isabet olmuş(ben de satın alıp kumaşı heder edebilirdim :)) Özellikle elbise hali size çok yakışmış.Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  12. Kumaş çok güzel,dikiş bilen birinin satın alması isabet olmuş(ben de satın alıp kumaşı heder edebilirdim :)) Özellikle elbise hali size çok yakışmış.Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimi hiç dikiş bilen biri olarak tanımlamamıştım ama çok hoşuma gitti. Daha çok fırın ekmek yemem gerek ama düşüncesi bile güzel. Teşekkürler.

      Sil