24 Mayıs 2015 Pazar

Lego ve Oyuncak çantası

Herkese merhaba. Yine nette beğenip kafama yazmamla uygulamaya koymam arasında birkaç yıl geçmiş olan bir işi daha tamamladım. İlk gördüğümde "ne iyi fikirmiş" diye bayılmıştım. Sonra araya zaman girdi, sıra gelmedi bir türlü. Çok yakın bir arkadaşım oğlunun tam bir lego hastası olduğunu, minicik parçaların her yere dağıldığını telefonda anlattığında çarklar dönmeye başladı. Lego çantası ya da oyuncak çantası, daire şeklinde kesilmiş bir kumaşı büzdürülmesi ile oluşuyor basitçe. Kendi basit ama işlevi büyük. Mesela ben çocuklarım küçükken nereye gitsem çantamın içinde mutlaka üzerine oturacağı bir örtü, oyuncaklar, boyama kitabı ve kalemlerle gezerdim ve hiç pişman olmadım. Her zaman ben arkadaşlarımla sohbet ederken onlar sakince oynarlardı. O zamanlar ben dikiş bilmezdim. Böyle şeyler de yoktu sanırım. Ama olsaydı çok güzel olurdu. 
Şimdi gelelim bol resimli yapılış aşamalarına...
Çantayı iki yüzlü düşündüm. Hiç bir yüzünde dikiş olmayacak şekilde diktim. Bir tarafı kot kumaşına benzer kalınca bir kumaş... Çantalarımı genellikle bu kumaştan yapıyorum. Diğer tarafı da oğluma t-shirt diktiğim ve onun seçtiği aslanlı uzay gemili kumaş. Bu kumaş esnek penye olunca dikişte biraz zorladı ama güzel durduğu için katlandım.
Çantanın büyüklüğünü elimdeki lacivert kumaşın enine uygun şekilde yaptım. 90 cm idi. Kumaşı halıya yaydım. Yaklaşık 88 cm olacak şekilde, orta noktayı buldum, buraya bir toplu iğne sapladım. Sonra elime yaklaşık 50 cm uzunluğunda bir ip alarak iğneye bağladım. Diğer ucunu da sabunla birlikte elime alarak daire çizdim. Kloş etek dikiminde olduğu gibi.


Kumaşımı keserek diğer tarafı da aynı şekilde kestim.


Çantanın orta kısmına da taban olacak bir daire çizdim. Bunun çapı da 25 cm civarında oldu. Buraya içten elyaf ekleyip çantanın tabanının düzgün durmasını sağladım. Bu kısım orijinal çantalarda yoktu, tamamen benim uydurmam.


İki kısmı birleştirmeden önce lacivert tarafa biraz hareket getirmek istedim. Çünkü çantanın iki taraflı olmasını istiyorum. Oğluma diktiğim spor çantadan kalan kumaşı aldım ve içindeki resimleri kestim.


Sonra kumaşa aplike ettim. Dikerken aplikeler kaymasın diye önce kumaş yapıştırıcısıyla aplikeleri kumaşa yapıştırdım. Bu işlem hem dikişi kolaylaştırıyor, hem de aplikelerin iplik atmasını önlüyor. 



İki yüzün arasına iki kat elyaf kesip böyle birleştirdim.


 Bu parçayı tam ortaya yerleştirdim. Sonra da tam ortadaki motorsiklete sanki kontür yapıyormuş gibi, kırmızı iplikle zigzag dikişle,  masuraya da arkadaki desene uysun diye lacivert iplik sararak diktim.


Görüntü böyle oldu.

 Etrafında kordon geçirilecek kısmı yapmak için 3 m boyunda ve 8 cm genişliğinde bir şerit hazırladım. Ortadan ikiye katlayarak ütüledim. Sonra karşılıklı uçlardan 10 cm boşluk bırakarak önce lacivert kumaşa diktim. Bu boşlukları kordonu büzdürmek için kullanacağım.


Bu kısmı iyi anlatamam diye şemasını çizdim.
Renkli kumaşımı da kenarını kıvırarak diğer tarafa diktim.

En son kırmızı kordonu geçirdim.

Çocuğunuz oyuncaklarını oynadıktan sonra böyle büzdürüyor, kordonunu bağlayıp omzuna asıyor. isterse tam açmayıp normal çanta olarak da kullanabilir.


Çantanın  sahibi çok beğendi. Umarım mutlulukla kullanır.

4 yorum:

  1. Ne güzel bir fikir.. Çok da anlaşılır şekilde anlatmışsınız, teşekkürler. Ben de yapılacaklar listeme ekledim, bakalım ne zaman yapabileceğim?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Çocuğu küçük olanlar için gerçekten kurtarıcı.

    YanıtlaSil
  3. Harika olmus ellerinize saglık son iki gündür ditenizde ne yapmışsıniz hepsini tek tek inceliyorum hoşuma giden bir kac seyi denedim çok guzel oldular. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yaptıklarımı yayınlamamın sebebi de bunlardan faydalanan kişilerin olma ihtimali. Kolay gelsin.

      Sil