7 Kasım 2014 Cuma

Bir Kitap Tavsiyesi





Okumayı öğrendiğim günden bu yana hep okurum. Her konuda okurum. En yoğun dönemlerimde bile sabah ofiste çayımı içip ayılmaya çalışırken birkaç sayfa da olsa okurum. İlgimi çeken bir çok kitap oldu ama şimdi anlatacağım kitap kadar beni şaşırtanı hiç olmadı. Kitabı kardeşim tavsiye etti ki o da çok okur ve onun tavsiyelerinden hiç hayal kırıklığına uğramadım. Kitabı bana anlatırken “ ben böyle bir şey okumadım” demesi koşa koşa kitabı alıp okumama neden oldu.
İncognito-Beynin Gizli Hayatı bir nöroloji uzmanı tarafından yazılmış bir kitap. “Bir Ben Var Bende Benden İçeri” şeklinde özetlenebilir. Okuması çok kolay değil. Yani güzel diye birkaç günde bitiremiyorsunuz. Bazen aynı sayfayı birkaç kere döne döne okumanız, sindirmeniz gerekiyor ki ilerleyebilesiniz. Kitabına göre günde 150-200 sayfa okuyabilen ben, günde 20 sayfadan fazla okuyamadım. Bu bile beyni fazlasıyla yoruyor.
Kitap bittiğinde “nasıl yani” diye bayağı bir düşünüyorsunuz. Mesela aynı gene sahip olan insanların cinayete diğerlerinden daha meyilli olduklarını söylüyor ve akıl sağlığı yerinde olmayanların işlediği suçlardan muaf olması gibi bunların da istemeden zaten suça meyilli olduklarını söylüyor. Dahası bu insanların uygun tedavilerle normale dönebileceklerini ispatlayarak gelecekte hapishanelerin yerini gen tedavi merkezlerinin alması gerektiğini söylüyor.




İnsan vücudunun gizemlerini çözmeye meraklıysanız ve beyninizi zorlayabilecek bir dönemdeyseniz (yoğun olduğunuz bir dönemde sakın okumayın) bu kitap tam size göre.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder