17 Nisan 2015 Cuma

Aşçı Şapkası

cooker hat

Mutfağım için yaptığım eldiven, kalpli tutacaklar ve önlükten sonra tam takımın tamamlandığını düşünüyordum ki yanılmışım. Diktiklerimi önce oğlumun doğum günü hazırlıklarında kullandım. Önlüğümü taktım ama başım açıkta kaldı. Olası bir saç dökülmesine karşı başımı kapatmak isteyince dolaptan çıkardığım anne tülbenti, bayıla bayıla taktığım önlüğümün üzerinde çok zavallı durdu. Hem de tülbent taktığımda zaten ince telli olan saçlarım öyle bir şekle giriyor ki yıkamadan etrafta dolanmam bile mümkün olmuyor. Kumaşım var, fikrim var, hemen o akşam kendime bir aşçı şapkası diktim.
Aslında alt tarafına lastik geçireceğim basit bir başlık yapmaktı amacım. Başımın ölçüsünü kabaca kulaktan kulağa aldım, bir iki cm ekledim. Bende yaklaşık 42 cm kadar oldu. Yarım metreye yakın bir kumaşın ortasından daire kesmeye kıyamadığımdan ve kumaşım yoğun çiçekli olduğundan iki yarım daire kesip ortadan birleştirdim. Ama başıma taktığımda istediğim gibi dökümlü olmadığını gördüm. Elimdeki şapka bildiğin güneş şapkasından hallice olmuştu. Bir de ucuna lastik takmak için dikersem iyice kafama yapışacaktı. Çare yok, altına genişçe bir bant geçirdim.
Bandı başımın çevresi + 7 cm, yüksekliğini de 12 cm olarak aldım. Kalıbım aşağı yukarı şu şekilde oldu :



Bandı ikiye katlayıp ütüledim. Bant geçirdiğim yerin birleşme yerine kolay takıp çıkarmak için cırt cırt bant diktim. Bandın iki ucunun birleşme yerine denk gelen kısımda dairemden yaklaşık 10 cm yüksekliğinde bir üçgen kestim, içe doğru kıvırıp diktim.


Dairenin etrafını en geniş dikiş aralığında dikerek bandın genişliğine denk gelinceye kadar büzdürdüm. Daha önce iki ucunu diktiğim bandımı dairenin etrafından geçirerek, daireyi arasına alacak şekilde diktim.

Her zamanki gibi yapmışken şöyle yapayım derken karşıma bayağı bir aşçı şapkası çıktı. Başta böyle bir niyetim olsaydı önce nette araştırır, kafamda tasarlar, bayağı bir zaman geçtikten sonra dikerdim. Oysa doğaçlama da aynı şey çıkıyormuş ortaya. Diyeceğim, bazı şeyleri öyle çok kurcalamadan yapmak gerekiyor. Toplamda oyalanmalarıma rağmen 2 saat falan sürdü. Üzeri bol olduğu için saçımı şeklini hiç bozmadan kapatabiliyorum. Şimdi mutfak takımım bitti diyebilirim. Ama çok hoşuma gitti. Kızıma ve sevdiklerime de yapasım var bu takımlardan hediye olarak. Herkes dantel yapar, ben de dikişlerimle çeyiz yapayım bari.

Herkese çok mutlu, bol güneşli bir hafta sonu diliyorum.
  


4 yorum:

  1. Süper olmuş ve bu sefer tam takım olmuş :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. güzel ,mutlu ve kalabalık sofralar hazırlamak için iyi günlerde kullanın . elinize sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekler bunlar. Çok teşekkür ederim.

      Sil