8 Mayıs 2013 Çarşamba

İki Taraflı Kullanılabilen Anneler Günü Çantaları



Anneler Günü yaklaşıyor. Hediye seçmek çok zor. Ayrı şehirlerde yaşadığımız için tam olarak ne alacağımı bilemiyorum. O yüzden de ev eşyası, parfüm gibi klasik hediyelerin dışına çıkamıyorum maalesef.
Bu yıl hediyelerimi kendim yapmak istedim. Elimdeki kumaş stoğuna bakarken çanta yapmak aklıma geldi.
Annemin ve kayınvalidemin kullandıkları renklere göre iki tarafı da kullanılabilen baharlık çantalar yaptım. Kalıplarının olduğunu söyleyemem. Biraz nette dolaştıktan sonra modeline karar verdim. Kalıbı elimde olmadığı için evdeki çantalarımdan kafamdaki modele uygun boyutlarda olanlarının enini boyunu ölçerek nasıl yapacağıma karar verdim. Ne yazıkki dikerken fotoğraflamadım. Ama isteyenler için şekillerini daha sonra çizebilir, boyutlarını kabaca verebilirim.



Astar olarak çiçekli kumaşı tercih ettim. Çift taraflı kullanılacağından iki yanını da dikiş izi olmayacak şekilde birleştirdim.
Astar olarak kullandığım kumaş burada başka bulamadığımdan nevresimlik olarak satılan kumaşlardan. Daha sert durması için arkalarına beyaz tela ütüledim.





Çantalara iki taraflı kullanılacağından ayrıca bir bölme eklemedim. Daha sonra aynı kumaşlardan çanta düzenleyici yapmayı planlıyorum. Yalnızca iki tarafına da birer kulp ekledim. Kulbun ucuna anahtar takmak için kullanılan açılır kapanır anahtarlıklardan taktım ki, anahtarlar büyük çantanın içinde kaybolmasın.


Düğme yerine çanta kumaşıyla kapladığım madeni paraları diktim.

Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun.


2 yorum:

  1. Çantaların formları süper. Çok güzeller ellerinize emeğinize sağlık. Ben kalibini ve nasıl dikildigini de öğrenmek istiyorum mümkün mü acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yanıt geciktiği için özür dilerim. Çantalar için kalıp çıkarmadım. Evdeki çantalarımdan istediğim büyüklükte olanının taban ölçüsünü baz alarak ve dikiş paylarını da ekleyerek dikdörtgen şeklinde kestim. Pilelerini yapınca şekli farklı gibi duruyor ama yalnızca basit bir dikdörtgen. Desenli kumaşım nevresimlik kumaş olduğu için biraz kalınlaştırmak için kumaşın arkasına tela ütüledim.Üst bandını da pileleri yaptıktan sonra kalan kısmın ölçüsüne göre kestim. Bence dikkat edilmesi gereken tek nokta iki taraflı kullanmak istediğim için tüm dikişleri içinde kalacak şekilde iki parçayı birleştirmek.kolayca yapacağınızdan eminim. Sevgiler...

      Sil