27 Mart 2013 Çarşamba

Pofuduk Çiçek Yapımı

Nette gezerken rastladığım pofuduk çiçekler çok hoşuma gitti. Elimdeki kumaşlardan aşağıdaki kalıplara göre keserek bir kenarını açıkta bırakacak şekilde içten diktim. Kalıpların şekillerini göstermek için çizdim. Boyutlarını birkaç kez değiştirdim. Kalıpların boyutlarını istediğiniz şekilde değiştirebilirsiniz. yalnız içine elyaf konulduğunda küçüldüğünden kalıpları yapmak istediğinizden % 50 kadar daha geniş olarak çizmelisiniz.

İçteki yapraklarını pembe, dıştakileri eflatun olarak iki sıra yaptım. İçine elyafla birlikte bir tutam lavanta koydum. Önce çiçeğin ortasını kapattım. Sonra çiçeğin etrafını tek tek kapatarak ortasına diktim. En son yapraklarını tutturdum. Dikiş kısmını elde yaptım. Elyaf dolgulu olduklarından dikerken bayağı zorlandım.





Perdeye tutturmak için yaklaşık 40 cm uzunluğunda 15 cm genişliğinde iki katlı bir dikdörtgen diktim. İki kısa kenarına cırt cırt diktim. Ayrıca bir cırt cırt da tam ortasın diktim. Bu ortadakinin karşılığını çiçeğin sarı kısmına diktim. Bunu yapma sebebim ileride yeni kalıplar bularak (kelebek, lale, vs.) yeni modeller dikmek ve bunları değiştirebilmek.






Sıra pofuduk çiçeklerimi perdeye tutturmaya geldi.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder