13 Ocak 2015 Salı

Yeni Pantolon ve Pantolon Dikişine Dair Ufak Birkaç Tüyo




Merhabalar,
Havalar soğudukça elbise etekten pantolonlara dönüş yaptım yine. İşyerinde sürekli pantolon giyince ve evde birikmiş bir sürü pantolonluk kumaş varken, oturdum yeni bir pantolon diktim. Kumaşım sanırım 3 yıl öncesinden aldığım bir kumaştı. Resmini çekeyim dedim ama renk siyah olunca pek güzel olmadı. Kalınca bir kumaş. Üzerine kadifeymiş gibi duran dikine çizgili kabartılar konmuş. Çok severek almıştım ama severek aldığım diğer kumaşlarım gibi her elime aldığımda severek bıraktım ve dikeceğim güne sakladım. İyi ki de öyle yapmışım. Dikerken hiç zorlanmadım, tam istediğim gibi oldu. Modelim daha önce diktiğim 2-3 pantolonumda olduğu gibi Nisan 2011Burda’sından, 104/C no’lu model. Önce patrona bağlı kalarak diktim. Sonra kumaşın biraz kalın olmasından herhalde, baktım ki çok kaba durdu. Özellikle bacak kısmı, beni daha da kısa ve şişman gösterdi. Oysaki buradaki  kahverengi kareli pantolonum da aynı kalıpla dikilmişti. Bu sefer istediğim görüntüde olmadı.


Ders 1: Her model her kumaşta aynı durmuyor…

Önce patrondaki hafif ispanyol paçayı dizin bir karış yukarısından itibaren düz bir çizgiye çevirerek boru paça yaptım. Baktım yine olmuyor, kaç yıldır seve seve beklediğim kumaşım elden gidiyor,  gözümü karartıp evde modeli en çok hoşuma giden pantolonumu koydum üstüne, iç bacak kısmına hiç dokunmadan dış kısmını dikiş yerinden aynen daralttım. Ön ve arka kısım aynı olmadığından bunu hiç denememiştim. İki pantolonunun da dış dikişlerini üst üste getirdim. Tabii  ağlarını da üst üste koydum. Sonra model aldığım pantolona göre sabunla fazla yerlerini işaretleyip tekrar diktim. Tam istediğim gibi oldu. Keşke bu işlemi resimleyebilseydim ama olacak mı telaşıyla aklıma bile gelmedi.

Şimdi, diktiğim pantolonların artık beni tam olarak memnun etmesine güvenerek dikerken yaptığım iki şeyi anlatmak istiyorum sizlere. Belki bu herkesin bildiği bir kuraldır. O yüzden bundan sonrasını okuyanlara amacımın ukalalık olmadığını söylemem gerekiyor. Yalnızca şu anda fark ettiklerimi daha önce bulsaydım daha güzel şeyler dikeceğimi görerek yazıyorum.

Öncelikle, pantolonun en zor yeri olan fermuar dikimi için size çok faydalanacağınız bir link vereceğim… İlk pantolonumu dikmeden önce nette araştırırken buldum burayı ve hiç öyle patletlerle falan uğraşmadım. Her seferinde mükemmel sonuçlar aldım. Şöyle ki, önce iki ön parçayı ağdan başlayıp bele kadar dikiyorsunuz. Fermuarı da bu diktiğiniz bölüme sabitliyorsunuz. Aslında amacım bunu sizlere fotoğraflarla anlatmaktı. Ama bilgilerimi tazelemek için videoyu izlediğimde ne kadar uğraşırsam uğraşayım, orada anlatıldığı gibi anlatamayacağımı fark ettim. Sonuç olarak bu videoyu mutlaka izleyin derim. Dili İngilizce ama oldukça anlaşılır bir şekilde çekmişler. Anlaşılmayan yerleri sorarsanız seve seve anlatırım. Mutlaka deneyin. Hiç pişman olmazsınız.


İkinci konu bel kemeri. Önceden diktiğim pantolonlarda ne kadar dikkatli ölçü alırsam alayım, beli hep bol geldi. Daha doğrusu arka bel ortasında bir potluk oluşuyordu. Yine dolabımı açtım ve özenli dikişi ile benim en çok güvendiğim pantolonların Burda’nın bir çok modelinde anlatıldığı gibi kemerin uzun dikdörtgen şerit halinde değil, dört parça olarak yapıldığını gördüm. Yanlar pantolonun kalça kıvrımından bel oyuntusuna kadar daralarak gidiyor, arka da tam ortada pens atılmış gibi daralarak geliyor. Bu sefer ben de öyle yaptım. Kemeri dört parça halinde yaptım, tam oturdu. Pantolona dikerken de patrondaki bel çizgilerine aynen uyarak diktim. Üzerime kalıp gibi oturdu. Hiçbir yerinde potluk oluşmadı. Açtım Burda’ları, birkaç modelinde böyle yapmış, çoğunlukla tek parçadan yapmış.

Ders 2: Detaylar önemli. Kimse boşu boşuna ilk başta ne gerek var dediğimiz şeyleri bulmamış.

Bu yazımı biraz önce ajandamı karıştırırken gözüme çarpan bir söz ile bitirmek istiyorum.

“Kılavuzu olanın iki günde alacağı yolu, kılavuzu olmayan yüz yılda alır.” Mevlana…

Etrafımızdan kılavuzların eksik olmaması dileğiyle…


13 yorum:

  1. Mevlana'nın sözü ne güzel. Gerçi onun her sözü öyle . İki dersinizde önemli konuya parmak basmış. Video paylaşımız o da mükemmel. Resimle yazıyla anlatılmaya hiç gerek yok. Çok açıklayıcı bir şekilde gösterilmiş. Böyle bir paylaşım için teşekkürler. Pantolonunuzu çok güzel kurtarmışsınız. Güle güle kullanın. Çok da yakışmış. Yeni yayınlarda görüşmek ümidiyle... Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bloglar sayesinde hiçbir yerden öğrenemeyeceğim şeyleri öğrendim. Umarım benim öğrendiklerim de size faydalı olur.

      Sil
  2. Çok faydalı paylaşımlar olmuş. Videoyu da izledim. Teşekkürler. Ayrıca çok şık bir pantolon olmuş. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. ben de sizin bloğunuzdan da çok şey öğreniyorum. Sevgilerimle...

      Sil
  3. Elinize sağlık, paylaşım için de teşekkürler. Daha önce hiç pantolon dikmedim, ilk dikişimde videonun kılavuzluğuna başvuracağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Pantolon dikme konusunda etraftakiler çok gözümü korkutmuştu. Aslında çok kolay. mutlaka deneyin.

      Sil
  4. Ne güzel demiş Mevlana... Dersler için teşekkürler! Pantolonunuzu güle güle giyinin :)

    YanıtlaSil
  5. Çok faydalı olmuş, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. faydası olursa ne mutlu bana. Sevgilerimle...

      Sil
  6. Video harikaydı. Ancak bu kadar pratik ve açıklayıcı olabilirdi. Diktikleriniz de çok güzel. Paylaşımlar için teşekkürler. Takipteyim.

    YanıtlaSil
  7. Bu arada 100. takipçiniz olma şerefine de nail oldum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet, 100. takipçim kim olacak diye beklerken çok mutlu oldum. Hoşgeldiniz. Videonun faydalı olmasına da sevindim. Sevgilerimle...

      Sil