29 Aralık 2014 Pazartesi

Yeni Elbise

Herkese Merhabalar!
Yorucu bir hafta sonundan sonra sizlere yeni diktiğim elbisemi göstermek için geldim. Yazın Bandırma Pazarı'ndan aldığım kumaşlarımdan biri daha bitti.


Üstelik iki defa da görücüye çıktı. Artık kendi diktiğim kıyafetleri daha fazla giyiyorum. Hem de iddialı ortamlarda. Bu elbisemi de erkek kardeşimin geçen haftaki söz kesilmesinde giydim. Neredeyse 60 kişinin önünde . Üstelik çoğunluğunu ilk defa gördüm. Aslında uygun bir elbise almak için iki defa çarşıyı talan ettim ama basit yünlü elbiseler ya da silme boncuk işli elbiseler dışında pek bir şey bulamadım. İstediğim sade ama şık bir elbiseydi. Kumaşımı zaten çıkarmıştım. Rengi bordo-mürdüm arası bir şeydi ve yazdan beri gözüm ondaydı. Kumaşı krepe benziyor. Ben de üst tarafı üzerime oturan, etek kısmı hafif çan etek gibi olan bir elbise hayal ettim. Belli bir kalıp kullanmadım.

Üstünü kolsuz bir elbisemden, kollarını ve kol ağızlarını Burda'nın uzun kollu bir elbisesinden, etek kısmını elimde kalan kumaşın elverdiği şekilde bol yaptım. Ama bayıldığım o kumaş bana öyle bir oyun oynadı ki 2 gecelik elbise 15 günde zor bitti. Önce eteği çıkarayım dedim. Sabunla çizdim ve hiç dikkat etmeden kestim, bir baktım sabun kumaşı sündürmüş, elimde tam da okulda öğrendiğimiz yamuk şekline uygun bir parça var. Bir taraf çan etek olmuş, öbür taraf uzadıkça uzamış.  İki gün moral bozukluğuyla yanına uğramadım, sonra o kestiklerimi üst kısımda kullandım, eteği yeniden kestim. Bu sefer eteği ne kadar düz kestiysem de olmadı. Elimde bir avuç parça kaldı. Sonra bel kısmına kalan parçalardan ek yaptım, aslında daha uzun ve dökümlü hayal ediyordum ama olmadı. Bir adet bağlamalı deri kemer ile eki kapattım.





































Beni şaşırtan ise bu kadar sorunlu kumaşta arkadaki gizli fermuarı (ki kendisi korkulu rüyam olurdu bir zamanlar) bir seferde ve kendi çapımda kusursuz bir şekilde dikmem oldu. Kollarını ve eteğini elimde bastırdım.
Sonra elbisemi giydim, karşımda bir tanıdığım elbiseme öyle bir bakıyor ki rengim attı birden. İçimden "eyvah, bir yeri mi patladı" derken "elbisen üzerine o kadar güzel oturmuş ki çok hoşuma gitti" cevabı aldım. A be teyzem insan beğendiği şeye böyle dehşet içinde bakar mı? yarı ömrüm gitti bir şey var diye. Kusurları kapatmada en büyük pay kemerin ama bu seferlik de böyle oldu. Bir hafta sonra başka bir ortamda yine giydim, yine beğenildi. Onun dışında dikme aşamasında sanırım 100 kere falan giyildi. Zaten ben giysilerimi giyerken değil, dikerken eskitiyorum. Sonra da bir iki defa giyiyorum. Hoop, yenisi gelsin.
İşte son eserimin uzun hikayesi. Umarım beğenirsiniz. hepinize mutlu haftalar...

15 yorum:

  1. Çok zorlu bir süreçten geçmiş elbise,çok da yakışmış,renk zaten çok güzel,artık şeytanın bacağını kırmışsınız,kalabalık önünde sınavdan da geçmişsiniz ,devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle oldu. altı üstü bir elbise ama çok zor oldu. Devamı geliyor zaten, teşekkür ederim.

      Sil
  2. Emeğinize deymiş çok hoş bir elbiseniz olmuş... ellerinize sağlık.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giyince tüm yorgunluğumu unuttum. teşekkürler.

      Sil
  3. Değmiş ama , çok yakışmış gerçekten rengi de ayrı güzel, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rengi bu kadar güzel olmasa bitirir miydim bilmiyorum. Çok teşekkürler.

      Sil
  4. Que bonitos trabajos relizas con las telas, hermosos vestidos!, que lindo el portaahujas y tijera! Algo me llamó la atención y es la abuela que estaba pintando la pared de su casa!!!!! y yo me quejo de todo!!!!!! Felicidades!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for nice comments. happy new year.

      Sil
  5. Ellerinize sağlık, renk çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
  6. çok yakışmış. güzel günlerde kullanın...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, Blog rehberinden buldum sizi.Bende o rehberde varım ve ilk olarak benim gibi hobi bölümünde olan blogları gezmek istedim.Benim blogumada beklerim :)
    bibusdesign.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Harika bir iş çıkarmışsınız.. Ellerinize sağlık.. Bana da beklerim http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Sizin bloğunuzu keşfe çıkıyorum şimdi.

      Sil